پخش پیچ و مهره در تهران

قلاب دینام یا پیچ گوشواره ای

پیچ و مهره
واشر فنری
فوریه 11, 2018
پیچ و مهره
میخ پرچ ها
فوریه 12, 2018

قلاب دینام یا پیچ گوشواره ای

قلاب دینام یا پیچ گوشواره ای که معمولا برای نصب دائمی روی تجهیزات به منظور باربرداری استفاده می شوند . مثلا برای بلند کردن موتورهای الکتریکی بزرگ یا ماشین آلات بزرگ صنعتی ازقلاب دینام ها یا  پیچ های گوشواره ای که روی آن نصب شده اند ، استفاده می شود  .
قلاب دینام ها از یک حلقه در سر و رزوه در انتهای دیگر تشکیل شده اند . به عبارت دیگرقلاب دینام پیچی است که سر آن یک چشمی یا حلقه ی بسته دارد.

قلاب دینام یا پیچ گوشواره ای ، رابطی است برای اتصال اسلینگ به بار . ممکن است این اسلینگ ، اسلینگ سیم بکسل باشد و یا اسلینگ زنجیرفولادی . بر روی قلاب دینام ها پس از آهنگری و جوشکاری در کارخانه ی سازنده حدود 860الی890درجه ی سانتی گراد عملیات حرارتی انجام شده و سپس به درون آب یا روغنی که دمای آن بین 550تا660درجه سانتی گراد است قرار داده می شوند تا خنک و محکم شوند .پس از عملیات حرارتی و شکل دهی ، تست سختی سنجی بر حسب برینل روی آنها انجام می شود.
پیچ های گوشواره ای که دارای حلقه ی اتصالی (link ) هستند ، حلقه ی اتصالی مربوطه توسط یکی از روش های جوشکاری مانند جوشکاری برق ، جوشکاری گاز ، جوشکاری هیدروژن اتمی یا جوشکاری با گاز خنثی ساخته می شوند . باید دقت شود که جوش پیوسته ،یک دست و صافی انجام شده و هیچگونه تخلخل و منفذی در محل جوشکاری شده مشخص نباشد.
قلاب دینام یا پیچ گوشواره ای ساخته شده در کارخانه ی سازنده ، حداقل با دوبرابر ظرفیت مجاز آن تست می شود تا استحکام و پایداری آن ارزیابی شود . پس از انجامproof test  دوباره از قطعات ساخته شده نیز توسط بازرس مجرب تست به عمل می آید تا پذیرش نهایی صورت گیرد .
درنهایت پس از طی تمام موارد و اخذ مدارک بازرسی ،ظرفیت،نام سازنده ،علامت کیفیت ،علامت شناسایی رزوه و علامت مشخصه ی گواهی نامه ی سلامت فنی و سایر مشخصات مورد نیاز به گونه ای روی قلاب دینام حک می شود که روی استحکام مکانیکی آن تأثیری نداشته باشد.
این علائم باید بزرگ، خوانا و حداقل 3میلی متر ارتفاع داشته باشند.
در گواهینامه ای که توسط سازنده یا مرجع بازرسی برای قلاب دینام صادر می شود مواردی نظیر : علامت مشخصه ی گواهینامه ی سلامت فنی، نوع و اندازه ی رزوه، نتیجه ی انجام proof test  و SWL برای خریدار یا مصرف کننده ذکر می شود .
قلاب دینام ها یا پیچ های گوشوار ای که دارای شانه در زیر چشمی هستند برای بلند کردن بارهای زاویه دار تا زاویه ی 45درجه به کار می روند و پیچ های گوشواره ای که فاقد شانه هستند نباید برای بلند کردن بارهای زاویه دار به کار روند.
جنس قلاب دینام ها که در عملیات باربرداری استفاده می شوند کربن آهنگری شده یا آلیاژهای فولاد است ساخته می شوند. پیچ های فولاد کربن دار باید دارای نام و مشخصات سازنده باشند که بر روی سطح آن حک می شود. در صورتی که پیچ های گوشواره ای از جنس آلیاژهای فولاد باشد ، علاوه بر نام و مشخصات سازنده ، حرفA به عنوان آلیاژ فولادی روی سطح آن حک می شود.

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال