پخش پیچ و مهره در تهران

پیچ و مهره و الزام وجود آنها

پیچ و مهره
حادثه آتش سوزی قطار به علت باز شدن پیچ و مهره بست شلنگ سوخت
آگوست 4, 2018
پیچ و مهره
قیمت پیچ و مهره
آگوست 4, 2018
نمایش همه

پیچ و مهره و الزام وجود آنها

پیچ و مهره و الزام وجود پیچ و مهره

بدون استفاده از پیچ و مهره چگونه می توان اجزای یک خودرو را بهم متصل کرد؟در هر کابینت آشپزخانه ده ها پیچ به کار میرود،لوازم آشپزخانه ، اجاق گاز و یخچال و حتی چراغی که از سقف آویزان است ! احتمالا یک نوعی از انکر بولت (یا همان رول بولت یا بهتر بگوییم اکسپنشن بولت)مجموعه چراغ را به سقف متصل می کند و اگر حداقل از یک لامپ و یک سیم وسرپیچ استفاده شده باشد خود سرپیچ داخل آن حداقل از 2 پیچ و مهره برای بستن سیمهای فاز و نول استفاده شده است!

در واقع قطعه ای که تقریبا در تمامی صنایع کاربرد دارد و بی شک اگر پرمصرف ترین قطعه نباشد جزو پرمصرف ترین هاست ، قطعه ایست به نام پیچ !

اما این قطعه حساس در طول تاریخ پیدایش خود فراز و نشیب های بسیاری داشته است. صرف نظر از گمانه زنی ها در مورد مبدا پیدایش ، تولید پیچ بطور حرفه ای برای کاربرد صنعتی حدود یک قرن است که رونق پیدا کرده است پیچ ها در ابتدا با سر چهار گوش تولید می شدند و سپس پیچ شش گوش متداولتر شد .دستگاههای تولید پیچ در واقع نوعی دستگاه تراش بوده اند و شکل گل پیچ معمولا یا تراشیده میشده یا فورج گرم….اما امروزه این دستگاه ها ، کار فرم دهی پیچ را به صورت تمام اتوماتیک از برش طولی گرفته تا فورج سرد و رزوه زنی، انجام می دهند.

همه روزه پیچ ها و مهره هایی با شکل های جدیدتری طراحی می شوند وبر پیچیدگی و کارایی آنها افزوده می شود. با پیچیده تر شدن پیچ و مهره کار تولید آنها سخت تر می شود اما هر گاه طرحی برای

تولید کشیده میشود ، ایده ای برای تولید آن وجود خواهد داشت!

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال