پخش پیچ و مهره در تهران

پیچ شش گوش 8.8 یا پیچ شش گوش 5.6؟

پیچ و مهره
قیمت پیچ و مهره
آگوست 4, 2018
پیچ و مهره
خراب شدن پیچ
آگوست 5, 2018
نمایش همه

پیچ شش گوش 8.8 یا پیچ شش گوش 5.6؟

پیچ شش گوش 8.8 یا پیچ شش گوش 5.6؟

متروی شمالی نیویورک مجبور به تعویض هزاران پیچ آهنی با پیچ فولادی شده است ، چرا که پیچ های آهنی گرید 5.6 برای این واگن ها ضعیف بوده اند.گرچه مسئولین متروی شمالی و تامین کننده پیچ و مهره گفته اند که پیچ ها استانداردهای لازم FRA (اداره خط آهن فدرال) را داراست و از این پیشنهاد NTSB(کمیته ملی ایمنی حمل و نقل) تعجب کرده اند.
NTSBاعلام کرده است که تحقیقات انجام شده بر حادثه می 2013 که به خروج قطار از ریل انجامید ، حاکی از آن است که در برخورد قطار مجموعه چرخ از هم جدا شده و باعث شده است که بقیه واگن ها از ریل خارج شوند.
شرح سانحه:
ساعت 18:10 به وقت محلی قطار مسافری خط متروی شمالی از ایستگاه ترمینال مرکزی گراند در نیویورک به سمت ایستگاه یونیون در نیوهاون بین ایستگاههای فیرفیلد و بریج پورت از ریل خارج می شود و 8 واگن اان با قطاری که از کنار آن عبور میکرد برخورد میکند.لوکوموتیوران روبرویی با کشیدن ترمزهای اضطراری توانسته بود قبل از برخورد سرعت را از 70 مایل به 23 مایل در ساعت کاهش دهد.این حادثه حداقل 70 زخمی بر جای گذاشت.
واگن ها:
واگن های هردو قطار مدل M8ساخت شرکت کاواساکی بوده اند که شرکت متروی شمالی و کانکتی کات تعداد 425 دستگاه از این واگن هال را در سال 2006 برای خط نیوهاون به قیمت 1.8بیلیون دلار خریداری کرده است.که تقریبا تمامی این واگن ها تحویل داده شده و در حال بهره برداری هستند.

پیچ های ضعیف!
در زمان حادثه خروج قطار در سال 2013، NTSB  اعلام کرد که تمامی پیچهای کار گذاشته شده در یکی از مجموعه چرخها شکسته اند،
که باعث شده که مجموعه چرخ به سمت واگن قطار دیگر پرتاب شود و مسافران را به خطر بیاندازد.
آزمایشی که روی پیچ های 1.25 اینچی واگن های M8 صورت گرفت نشان داده است که تحت فشار 952ft-lbs  بسته شده اند در حالی مقررات فدرال 250000lbs تعیین کرده است!
آژانس NTSB میگوید که مشتاقانه پیگیر تحقیق و ارائه پیشنهادات مناسب در چنین مواردی است ، چرا که رسالت این آژانس جلوگیری از سوانح و نجات جان انسانهاست.

راه حل:
متخصصان امر می گویند تنها راه حل ، اعمال فشار بر متروی شمالی
جهنت جایگزین کردن پیچ ها می باشد. اما سئوال اینجاست ، آیا FRA که پیشتر استاندارد بودن طراحی واگن M8  را تایید کرده است به پیشنهاد NTSB جامه عمل می پوشاند یا نه؟

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال