پخش پیچ و مهره در تهران

تعریفی از پیچ مهره واشر

پیچ و مهره
خرید پیچ و مهره در ارومیه
فوریه 5, 2022
رول بولت
خرید پیچ رول بولت | پیچ رول بولت بهترین قیمت
فوریه 4, 2023

تعریفی از پیچ مهره واشر

پیچ

همانطور که ممکن است به یاد داشته باشید، یک پیچ یک محور موازی با یک صفحه شیبدار یا شیار مارپیچ است که دور آن پیچیده شده است.

یک پیچ مشابه است با این تفاوت که دو طرف آن مخروطی است نه موازی.

از طرف دیگر، می توان گفت که یک پیچ مخروطی شکل است در حالی که یک پیچ استوانه ای است.

این تمایز خوب بین پیچ و پیچ توسط اکثر مردم درک نمی شود، آنها ممکن است معتقد باشند که پیچ ها اتصال دهنده های کوچکی هستند که با پیچ گوشتی سفت می شوند در حالی که پیچ ها بست های بزرگتری هستند که با آچار محکم می شوند.

مهم نیست که چگونه آنها را ببینید، پیچ و مهره ها و پیچ ها مشترکات زیادی دارند.

هر دو در حین سفت شدن کمی کش می‌شوند، هر دو بار را روی چندین طول پخش می‌کنند و اگر بیش از حد سفت شوند، هر دو می‌شکنند.

با این حال، پیچ‌ها، بر خلاف پیچ و مهره‌ها، در حین سفت شدن، طول جفت خود را قطع می‌کنند.

این یک تفاوت اساسی با پیچ است که باید دارای سوراخ جفت گیری با رزوه ماشین (مهره) باشد.

علاوه بر این، برداشتن و قرار دادن مجدد مکرر باعث می شود که سوراخ پیچ فقط کمی بزرگتر شود.

پس از چرخه‌های بسیار زیاد، سوراخ دیگر به پیچ نمی‌خورد (گاهی اوقات به آن سوراخ «ساییدگی» می‌گویند) و ما باید از برخی تکنیک‌های اصلاح استفاده کنیم.

پیچ ها اغلب از نظر کاربرد (چوب، ورق فلز، دیوار خشک، بتن و غیره) طبقه بندی می شوند.


بیشتر بدانید : پیچ آلن چیست ؟


ورق های فلزی سر دکمه ای، چوب سر گرد، دیواره خشک سر صاف و پیچ های کابینت با سر آلن تنها چند نمونه رایج هستند.

توصیفات سر مانند ماهیتابه، دکمه، خرپا و بیضی بیشتر افراد را گیج می کند و دلیل خوبی هم دارد.

هر توصیفی تصاویر ذهنی متفاوتی را برای افراد مختلف تداعی می‌کند – ماهیتابه من احتمالاً به شکل ماهیتابه شما نیست، و آیا قابلمه است یا ماهیتابه؟ “پرکننده” چیست و چگونه به نظر می رسد، و به هر حال پیچ کابینت دقیقا چیست؟

شما احتمالاً دو نوع اصلی پیچ‌گردان را می‌شناسید – شیاردار و فیلیپس – اما بسیاری دیگر نیز وجود دارند.

علاوه بر تعدادی از موارد مشابه فیلیپس، سازندگان پیچ‌ها طرح‌های شکاف دیگری را ابداع کرده‌اند که عملیات خط مونتاژ را تسهیل می‌کند یا با جلوگیری از دسترسی افراد غیرمجاز به داخل تجهیزات، از دستکاری جلوگیری می‌کند.

در حالی که ترکیب پیچ و سر پیچ با طراحی فیلیپس عمداً به راننده اجازه می دهد تحت شرایط گشتاور زیاد بیرون بیفتد تا از سفت شدن بیش از حد جلوگیری شود، سایر سبک های مشابه مانند پوزیدریو و رید و پرینس (همچنین به عنوان «فریرسون» نیز شناخته می شوند) دارای یک شکل کمی متفاوت، طراحی شده است تا تحت شرایط گشتاور بالا سر نخورد.

هر دو بیشتر احتمال دارد سر پیچ را برش دهند تا اینکه به راننده اجازه دهند از سر پیچ خارج شود. همین امر در مورد پیچ استاندارد صنعتی ژاپن (JIS) که معمولاً در تجهیزات ساخت ژاپن یافت می شود صادق است.

انواع سر های پیچ عبارتند از پیچ شش گوش ، پیچ آلن ، پیچ سر مربعی ، آچار خور ، گشتاور ،سه باله و کلاچ نوع A و G.

پیج

 

واشر

واشرها در ابتدا برای دو منظور مورد استفاده قرار می گرفتند :

1. برای پخش بار فشاری یا فشار لنگر بر روی یک منطقه تحمل بار بزرگتر

2. برای کاهش اصطکاک یا جلوگیری از نشتی.

واشرهای تخت معمولی همانطور که از نام آن پیداست یک دیسک صاف معمولا گرد و دارای سوراخ در وسط هستند که از فلز، پلاستیک، لاستیک یا چرم ساخته شده است.

ضخامت آنها به سر نسبتاً کوچک یک اتصال دهنده، مانند پیچ یا پیچ کوچک، اجازه می دهد تا نیروی فشاری خود را روی قطر بزرگتر (تقریبا قطر خارجی واشر) پخش کند و در نتیجه تنش را در لبه های سوراخ نصب کاهش دهد. به عنوان مثال، یک برد مدار چاپی را می توان با یک پیچ و یک واشر تخت به حالت ایستاده محکم کرد.

واشر فشار پیچ را روی قسمت بزرگتری از سر پیچ پخش می کند و در نتیجه از ترک خوردن تخته جلوگیری می کند. “واشرهای رانش” با عمل به عنوان یک قطعه میانی یا بافر بین دو قسمت دوار، اصطکاک بین اجزای نصب شده روی شفت را جذب می کنند.

واشرهای رانش اغلب در داخل موتورها و در مجموعه های مکانیکی خطی به عنوان اسپیسر استفاده می شوند.

واشرهایی که به عنوان مهر و موم در اطراف بخاری های غوطه ور و در خطوط آب استفاده می شوند تقریباً برای هر زیست شناسی در این زمینه آشنا هستند.

با گذشت زمان، واشرها از سه نوع اصلی به طرح های متعددی برای تعدادی از اهداف مشترک و منحصر به فرد تبدیل شده اند.

متداول ترین آنها شامل چهار نوع قفل شوی (شکاف، دندان داخلی، دندان خارجی و فنر) است.

واشر گلگیر ، واشرهای تریم ، و واشرهای مربعی قفل واشر اسپلیت، همانطور که از نام آن پیداست، شبیه یک واشر تخت معمولی ساخته شده از فلز فنری (معمولاً فولادی) با برش از مرکز به محیط است.

به نظر می رسد انتهای برش به صورت بالا و پایین خم شده است. (توجه: اگر به نظر می رسد که انتهای آن در مقابل یکدیگر قرار دارند، بدون خم شدن مشخص در واشر، واشر را دور بیندازید و از واشر جدید استفاده کنید.) همانطور که واشر فشرده می شود، انتهای آن کمی به بست می چسبد (معمولاً یک پیچ، پیچ یا مهره) و موردی که بسته می شود (مانند روکش یا گیره) برای جلوگیری از باز شدن بست تحت لرزش. قفل شوی های داخلی و خارجی از این نظر مشابه هستند که دارای دندانه هایی هستند که به سمت سوراخ مرکزی یا دور از آن قرار دارند و نیروی فشاری خود را در همان جهتی که دندان ها نشان می دهند پخش می کنند. هنگامی که فشرده می شود، دندان ها هر دو قسمت فشرده شده را می گیرند تا از باز شدن بست جلوگیری شود.

آخرین نوع واشر قفلی، واشر فنری است. واشرهای فنری به شکل نامنظم و معمولاً موج دار شکل می گیرند به طوری که هنگام فشرده شدن مانند فنر عمل می کنند.


بیشتر بدانید : واشر فنری آهنی


فشار حاصل از باز شدن بست (در محدوده طراحی آن) جلوگیری می کند. بیومدها اغلب با واشرهای رانش و فنری روی یک محور چرخان مواجه می‌شوند، با واشر فنری کشش نسبتاً ثابتی برای از بین بردن جغجغه‌ها، شل شدن، کاهش بازی تا حد قابل تحمل و/یا ارائه واکنش کنترل‌شده به شوک متناوب ایجاد می‌کند.

برخی از کاربردهای متداول بیومد شامل مجموعه های کلاچ، کمپرسورهای هوا، و برخی از قطارهای قابل حمل واحد پرتو ایکس هستند.

واشر گلگیر یک واشر مسطح بزرگ است که به دلیل قطر نسبتاً بزرگ آن در مقایسه با سوراخ مرکز آن متمایز می شود. این واشرها نیروی فشاری خود را در ناحیه بزرگتری نسبت به واشر معمولی پخش می کنند و به ویژه برای جلوگیری از ترک خوردن در هنگام محکم کردن قطعات پلاستیکی با پیچ های کوچک مفید هستند.

واشرهای تریم در اشکال مختلفی ظاهر می شوند، که همگی در مونتاژ نهایی ظاهری “تمام” را ارائه می دهند.

بر اساس طراحی، واشرهای تریم (یا تکمیل) به خوبی با بست و محیط اطراف خود ترکیب می شوند.

آنها یک انتقال صاف و چشم نواز بین پیچ و پانل را فراهم می کنند. اغلب یک ماشین لباسشویی، یک پیچ کابینت (پیچ با سوراخی در بالای آن که برای نگه داشتن یک تکه کلاهک پلاستیکی طراحی شده است) و کلاهک آن یک سیستم چفت و بست “نامحسوس” را در مبلمان مونتاژ شده توسط مصرف کننده مانند قفسه کتاب، مراکز سرگرمی و صندوق تشکیل می دهند.

از کشوها واشرهای مربعی را می توان در کاربردهای ویژه ای که سخت افزار گرد نامناسب یا غیرقابل استفاده است، مانند کاربرد گوشه ای استفاده کرد.

Biomed با داشتن این دانش اولیه در مورد طراحی، اصطلاحات و کاربرد بست، اکنون قادر است بست مناسب را برای کاربرد بهتر انتخاب کند.

به هر حال، در مورد آن سر پیچ «پان‌هد»—من فکر می‌کنم بیشتر شبیه یک ماهیتابه گرد است تا یک قابلمه.

واشر

پیچ و مهره

برای مشاوره و خرید انواع پیچ و مهره آهنی ، پیچ و مهره خشکه ، پیچ و مهره استیل ، پیچ چوب ، پیچ شرکت نفتی ، پیچ خودرویی و….  با شماره های زیر تماس حاصل نمائید

09127767119

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال