پخش پیچ و مهره در تهران

بیشترین کاربرد پیچ و مهره در صنایع به کدام صنعت اختصاص دارد؟

پیچ و مهره
انواع پیچ و مهره و کاربرد های آن در زندگی روزمره
آگوست 5, 2018
پیچ و مهره
مزایا و معایب پیچ و مهره گالوانیزه گرم
آگوست 6, 2018
نمایش همه

بیشترین کاربرد پیچ و مهره در صنایع به کدام صنعت اختصاص دارد؟

کاربرد پیچ و مهره در صنایع

کاربرد پیچ و مهره در صنایع

کاربرد پیچ و مهره در صنایع را تقریبا در هرجا می توان مشاهد کرد پیچ و مهره را در هر جا میتوان به کار برد و از جمله ابزارآلاتی است که محدودیتی برای استفاده آن در نظر نگرفته شده است. از به متصل کردن تو قطعه کوچک و کاربردی منزل تا صنعت های بزرگ مانند خودروسازی و پتروشیمی و غیره، همه از پیچ و مهره استفاده می کنند. پیچ و مهره با این که جزو ابزارهای خیلی کوچک است می آید ؛ اما جزوه ابزار آلات ضروری در هر صنعتی می باشند. در واقع برای پیچ و مهره کاربردهای مشخص نمی توان تعریف کرد ولی اگر بخواهیم آن ها دسته بندی کنیم، می توانیم بگوییم صنعت های زیر بیشترین استفاده را از این ابزارها می کنند.

پیچ و مهره

پیچ و مهره

بیشترین کاربرد پیچ و مهره در صنایع مختص کدام صنعت است؟

صنعت خودروسازی

در ساخت خودرو از قطعات زیادی استفاده می شود و متصل کردن این قطعات نیازمند جوشکاری یا پیچ کردن است و از این رو مقدار پیچ و مهره های زیادی در آن استفاده می شود. نمونه خیلی بارز آن را می توان آینه بغل اتومبیل نام برد. هنگامی که شما قصد تعویض آینه بغل خودرو خود را دارید، با انبوهی از پیچ ها مواجه برای باز و بسته کردن هر کدام نیز مواجه می شوید.
صنعت خودروسازی را می توان اولین صنعتی نامید که در آن نسبت به بقیه از پیچ و مهره های زیادی استفاده می شود و این مساله اهمیت این صنعت را نشان می دهد. جالب است بدانید که بعضی از شرکت های خودروسازی بزرگ در دنیا، تا به حال مشتریان خود را به تعویض بعضی از پیچ ها فراخوانده اند.

صنعت کشتی سازی

از جمله صنعت هایی است که مانند خودرو سازی سازه و کار متصل قطعات به همدیگر پیچ و مهره است. استفاده نابجا از هر پیچ باعث بروز اتفاقات ناگواری می شود؛ برای مثال چند سال پیش مستندی در خصوص دلایل غرق شدن کشتی تایتانیک نشان داده شد. در آنجا دلیل اصلی نفوذ آب به داخل کشتی را خوب نبسته شدن پیچ ها به یکدیگر بیان شد.

صنعت ساختمانی

در صنعت ساختمانی از پیچ و مهره برای اتصال سازه های فلزی استفاده می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که در هر صنعتی باید پیچ های مخصوصی را به کار برد؛ یعنی در ساخت هرکدام ویژگی های خاصی را نیز در نظر گرفت. پیچ و مهره فولادی گرید، پیچ و مهره HV و واشرهای فولادی از مهم ترین ها در صنعت ساختمان است. پیشنهاد میشود که این مقاله را نیز (مزایای سازه های پیچ و مهره ای نسبت به سازه های جوشکاری شده) مطالعه بفرمایید.

صنعت پتروشیمی

نسبت به مساحتی که پتروشیمی دارد، جز صنعت هایی است که بیشترین استفاده را از  انواع پیچ و مهره دارد. اتصالات لوله، شیرآلات، تجهیزات سرچاهی وغیره از نمونه کاربردهای پیچ و مهر است. مقاوم بودن در برابر حرارت بالا از جمله مهم ترین ویژگی است که چنین پیچ و مهره ها باید داشته باشند.

صنعت پل سازی

فقط یک اشتباه کوچک در اتصال قطعات فلزی پیچ ها می تواند خسارت مرگباری را به رقم بیاورد. مهم ترین ویژگی که چنین پیچ هایی باید داشته باشند، مقاومت بالای آن ها است. اتصالات سازه ها و قطعات به یکدیگر که در نهایت یک پل را تشکیل می دهد، با یک سهل انگاری در اتصال پیچ ها به راحتی و با یک فشار خراب می شوند.

صنعت سدسازی

در بعضی از صنعت ها مانند سدسازی، استفاده از پیچ و مهره بیشتر در وسایل جانبی کاربرد دارد؛ البته سهل انگاری در استفاده از همین وسایل می تواند فاجعه آفرین و خطر شکست سد را به همراه داشته باشد.

صنعت مترو و راه آهن

مهم ترین کاربرد پیچ و مهره در صنایع ای همچون صنعت مترو و راه آهن کشور است  استفاده از پیچ و مهره در اتصال ریل ها به یک دیگر است. و بارها هم شده که شما این نوع اتصالات را مشاهده کنید. مقاوم بودن در برابر انواع شرایط آب و هوایی و فشار قطار و همچنین ضدزنگ بودن آن ها از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع پیچ و مهره ها است.

 

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال