پخش پیچ و مهره در تهران

انواع پیچ فولادی و کاربردهای آن

پیچ و مهره
پیچ و مهره چیست ؟
فوریه 9, 2021
پیچ خشکه
پیچ خشکه چیست و چه کاربردی دارد؟
فوریه 12, 2021
نمایش همه

انواع پیچ فولادی و کاربردهای آن

پیچ فولادی

در این مقاله انواع پیچ فولادی مورد بررسی قرار گرفته است. اشاره شده است که پیچ‌های فولادی بر اساس مواد اولیه به سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند: ضدزنگ، فولاد کربنی و فولاد آلیاژی. همچنین بیان شده است که پرکاربردترین نوع آن، پیچ فولادی ضدزنگ است. در ضمن به کاربردهای هر یک از این انواع نیز اشاره شده است.

انواع پیچ فولادی

بدون شک پیچ و مهره پرکاربردترین قطعه در صنعت است و فولاد اصلی‌ترین ماده اولیه در تهیه اتصالات فلزی و پیچ و مهره است. فولاد دارای خواصی همچون استحکام، مقاومت به سایش، مقاومت کششی و مقاومت حرارتی است. در صنعت معمولا از سه نوع گرید پیچ فولادی و مهره فولادی استفاده می‌شود: پیچ و مهره فولاد ضد زنگ، پیچ و مهره فولاد کربنی و پیچ و مهره فولاد آلیاژی.  طبق استاندارد ASTM پیچ فولادی در ابعاد m14 تا m36 و طول mm300 تولید می‌شود.

پیچ و مهره فولادی

پیچ و مهره فولادی

پیچ و مهره فولاد آلیاژی

عناصر آلیاژی که در تهیه پیچ و مهره فولاد آلیاژی استفاده می‌شوند، عبارتند از: منگنز (پرکاربردترین)، نیکل، مولیبدن، وانادیم، سیلیسیم و بور. این عناصر موجب بهبود خواصی همچون مقاومت، سختی، چقرمگی، سایش، سخت‌شدگی و سختی در دمای بالا می‌شود. در نتیجه از این نوع پیچ فولادی می‌توان در صنایعی مانند صنایع نیروگاهی و رآکتورهای هسته‌ای، ماشین‌آلات و سازه‌های فلزی و اسکلت فلزی، استفاده نمود.

پیچ و مهره

پیچ و مهره فولاد کربنی

این نوع پیچ فولادی معمولا از فولاد کم کربن با استاندارد 5.6 تهیه می‌شود. از پیچ فولادی کم کربن، به دلیل استحکام کششی و مقاومت خمشی بالا در صنایعی مانند صنایع ساختمانی(سدسازی، پل‌سازی) و اتصالات فلنج شیرآلات صنعتی و بطور کلی صنایعی که در آن اتصالات تحت بار و فشار زیادی هستند، استفاده می‌شود. در این نوع پیچ فولادی، به منظور افزایش مقاومت به سایش، بعضا از آبکاری و پوشش‌هایی نظیر گالوانیزه استفاده می‌شود.

پیچ و مهره

پیچ و مهره

پیچ و مهره فولاد ضدزنگ

پیچ و مهره ضدزنگ از فولاد آلیاژی حاوی کروم تهیه می‌شود.

پیچ فولادی ضدزنگ با توجه به ویژگی‌هایی همچون مقاومت به خوردگی بسیار عالی و مقاومت به سایش خوب، پرکاربردترین نوع پیچ فولادی در صنعت است.

عموما از پیچ فولادی ضدزنگ و مهره فولادی ضدزنگ در محیط‌های آبی و محیط‌هایی که خاصیت خورندگی بالایی دارند

(به عنوان مثال در صنایع دریایی، پتروشیمی و صنایع غذایی)، استفاده می‌شود.

برای مشاوره و خرید انواع پیچ و مهره آهنی ، پیچ و مهره خشکه ، پیچ و مهره استیل ، پیچ چوب ، پیچ شرکت نفتی ، پیچ خودرویی و….  با شماره های زیر تماس حاصل نمائید

09127767119

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال