پخش پیچ و مهره در تهران

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 3

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 2
واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 2
جولای 28, 2018
اطلاعات تخصصی پیچ و مهره
اطلاعات تخصصی درباره پیچ و مهره
جولای 31, 2018
نمایش همه

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 3

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 3

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 3

Bolt eye

پیچ مهره دار چشمی:نوعی اتصال رزوه دار خارجی است که در آن بخش رزوه دار به اندازه قطر اسمی آن میباشد.این پیچ هادارای سر نمیباشندولی بخش غیره رزوه دار ان دارای خمی بیشتر از 225 درجه میباشد.

Bolt ,internal wrenching

پیچ مهره دار آچار خور داخلی : نوعی اتصال رزوه دار خارجی است که در آن بخش رزوه دار به اندازه قطر اسمی خود میباشد.سر این پیچها پخ دار بوده و دارای یک حفره داخلی است تا بتوان بصصورت داخلی اچار را در آن بکار بست.

Bolt , lay

پیچ مهره دار سر پوش دیگ: نوعی اتصال رزوه دار خارجی است با سر چهار یا شش گوش که دارای رزوه ای همتراز ابتداینوک مته ای شکل خود تا کمی بیشتر از نصف خود میباشد.

Bolt, machine

نوعی اتصال رزوه دار خارجی است که بخش های رزوه دار و سر رزوه دار آنها دارای قطر اسمی به اندازه 19/.   اینچ یا بیشتر از آن میباشد.طول قسمت غیره رزوه دار (در اتصال با شش گوش) به اندازه مشخصی بوده و با تلرانسی بزرگتر از تلرانس مربوط به پیچ ها ی مهره دار با تلرانس بسته ماشین کاری میشوند.سر این پیچ ها تنها به صورت خارجی اچار خور میباشد.

Bolt ,self-locking

پیچ مهره دار خود قفل کن : نوعی پیچ مهره دار ماشین یا پیچ سرشش گوش میباشد که به طراحی سر یا رزوه های آن خاصیت قفل کنندگی اضافه شده است.

Bolt , shear

پیچ مهره دار برشی : نوعی پیچ مهره دار با تلرانس بسته می باشد به غیر از اینکه جنس مواد آن با گونه ای باشد که مینیمم استحکام کششی آن در حدود     160000 psi و یا بزرگتر از آن است.

Bolt ,shoulder

پیچ مهره دار شولدر : نوعی پیچ مهره دار ماشینی یا پیچ با سر شش گوش میباشد که دارای میله یا گردن بدون رزوه بوده و تمام یا بخشی از آن نیز دارای قطی بزرگتر از بخش رزوه شده میباشد.

Bolt,aquare neck

پیچ و مهره دار با گلویی مربعی : یک اتصال رزوه دار خارجی دارای سر که بخش رزوه دار آن به اندازه قطر اسمی آن بوده و گلویی مربعی ان نیز درست زیر سر پیچ قرار دارد.

Bolt ,tee head

پیچ مهره دار با سر t شکل : که بخش رزوه دار آن به اندازه قطر اسمی پیچ بوده و دارای سری است که بطور مخصوص برای بکارگیری در شیارها و جهت جلوگیری از گردیدن سر طراحی شده است.

U BOLT

پیچ مهره دار یو شکل : نوعی اتصال رزوه دار خارجی است که به اندازه 180 درجه  خم شده و به شکلU درآمده و هر دو انتهایش نیز رزوه دار میباشد

Screw,Cap, hexagon head

پیچ سر ش گوش : نوعی پیچ مهره دار ماشین با سرشش گوش  میباشد با این تفاوت که در این نوع پیچ طول قسمت غیره رزوه دار دارای اندازه بخصوصی نباشد.

Screw,cap,socket head

پیچ آلن : نوعی اتصال رزوه دار خارجی میباشد که بخش رزوه دار آن به اندازه قطر اسمی اش میباشد. سر آن استوانه ایشکل بوده و دارای حفره داخلی یا چند لبه میباشد. با پیچ هایی با سر شیبدار فرق دارد.

Screw,close tolerance

نوعی پیچ مهره دار با تلرانس بسته میباشد بغیر از اینکه سر از نوع حفره دار داخلی ، تو رفته و یا شیار دار میباشد. مینیمماستحکام تسلیم آن نیز هر مقداری میتواند باشد.

Screw,drive

پیچ خودکار : نوعی بست استوانه ای سخت کاری شده با شیارهای مارپیچی چند راهه بر روی میله خود میباشد. این نوع پیچ همچنین دارای قطر کوچکتری در انتها نسبت به قطر خارجی شیاره های مارپیچی دارند که این شیار ها به هنگام وارد شدن پیچ به داخل سوراخ مته کاری شده به عنوان راهنما عمل میکند.

Screw,eye

پیچ چشمی : یک وسیله اتصالی که یک انتهای آن به شکل یک چشم شکل داده شده و طرف دیگر که رزوه دار است دارای سری از نوع پیچ چوب با بستره میباشد.

Screw  instrument

نوعی پیچ ماشین با این تفاوت که قطر رزوه در ان کمتر از 0/06 اینچ می باشد.

Screw machine

نوعی اتصال رزوه دار خارجی که بخش رزوه دار آن به اندازه قطر اسمی خود باشد.تلرانس قسمت غیر رزوه داراین پیچ دارای تلرانسی بزتر از تلرانس پیچ مهره دار با تلرانس بسته است. برای برای اندازه های رزوه های مابین .6/. تا 164/.  اینچ میتوان از هر نوع سر این پیچ ها استفاده کرد.البته بغیر از سرهای مورد استفاده در پیچ های آلن یا پیچ های مهره دار آچار خور  داخلی . برای اندازه های رزوه های 0/19 اینچو بیشتر از ان میتوان از هر گونه سر تو رفته ، شیاردار یا حفره دار به غیر از سرهای مورد استفاده در پیچ های آلن یا پیچ های مهره دار آچار خور داخلی استفاده نمود.

Screw , self-locking

پیچ خود قفل کن : نوعی پیچ ماشین یا پیچ آلن با برخی از ویژگی های اضافی که به سر یا رزوه های آنها اضافه میشود تا بتوان خاصیت قفل کنندگی به آن داد.

Screw,shoulder

پیچ شولدر : نوعی پیچ ماشین میباشد به غیر از اینکه این پیچ ها دارای گلویی یا میله غیره رزوه دار گرد بوده و بخشی یا کل قطر ان بزرگتر از بخش رزوه دار میباشد.

Screw,tapping,thread cutting

پیچ خودکار با رزوه برشی: نوعی بست رزوه دار خارجی سخت کاری شده که رزوه آن معمولا از انتهای قسمت مخروطی تا سطح تکیه گاهی سر پیچ امتداد داشته ودر نهایت توسط شیارها قطع میشود.

Scre,tapping, thread fotming

بست خودکار با رزوه شکل دهی : نوعی بست رزوه دار خارجی سخت کاری شده که رزوه ان معمولا از نوک مته ایشکل یا نوک قلابی شکل شروع شده و تا سطح تکیه گاهی زیرسر پیچ امتداد میابد و بگونه ای طراحی شده است که مطابق بارزوه جفت خود شکل پیدا کند.

Scre,wood

پیچ چوب: نوعی بست رزوه دار خارجی سخت کاری نشده با رزوه های ممتد که از نوک مته ای شکل پیچ تا فاصله مشخصی که حدودا 2/3 طول پیچ امتداد دارند و به گونه ای طراحی شده اند که توسط یک ابزارگرداننده جا زده شوند.

Set screw

پیچ تنظیم :نوعی ابزار رزوه دار خارجی میباشد که دارای بخش رزوه دار به طول قطر اسمی خود میباشد. میتواند دارای سر باشد یا نباشد، دارای نوک فنجانی شکل ،مخروطی یا هر گونه سر ماشین کاری شده دیگر میباشد. تا بتواند از طریق آن از حرکت نسبی ما بین قطعات جلوگیری نماید. بگونه ای طراحی گشته اند که با استفاده از آچار یا هرگونه ابزارهای گرداننده دیگر آنها را جا زد.

Thumbscrew

پیچ پروانه ای :نوعی بست رزوه دار خارجی است که بخش رزوه دار آن به اندازه قطر اسمی خود می باشد. قطر قسمت غیر رزوه دار این پیچ ها ممکن است دارای قطری کمتر ، برابر و یا بیشتر از قطر قسمت رزوه دار باشد. در این پیچ ها شیار ه ها بهصورت عمودی بوده ، سر آن از نوع آجدار مدور یا نوع بالدار میباشد. این نوع سر ها بگونه ای طرلحی شده اند که بتوان پیچ را توسط انگشتان چرخاند.

پیچ و مهره

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر 2

واژه نامه های پیچ و مهره و واشر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان
ارسال